Åpent møte om rettferdig boligpolitikk

Publisert av: oda.eikeland.nilsen Publisert: 06. January 2024
Oppdatert: 06. January 2024
Lesetid: ca. 1 min

Norge har en boligkrise, og den må løses nå. I tillegg til at prisene på alt annet skyter i været, er bare det å ha et hjem blitt uakseptabelt dyrt. De som eier sliter med å betale økende renteutgifter, leiemarkedet presses stadig opp og mange unge har ingen mulighet til å kjøpe uten hjelp fra foreldre. Når det også blir bygd stadig færre boliger er krisen komplett, finnes det egentlig løsninger?

Ja selvfølgelig, med det krever politisk handling! 23. januar 18.00 kommer SVs boligpolitiske talsperson Birgit Oline Kjerstad til Stavanger for snakke om våre «10 bud for bolig», og vise hvordan vi kan skape et rettferdig boligmarked. Etterpå blir det en samtale med SVs gruppeleder i Stavanger, Eirik Faret Sakariassen om situasjonen lokalt og diskusjon om hva man kan gjøre her i kommunen vår.

Arrangementet er på Frøken Pil, 23. januar 18.00.

Du er hjertelig velkommen, enten du er medlem, sympatisør eller bare nysgjerrig på morgendagens boligpolitikk!